Home » » Membuat Payudara Indah

Membuat Payudara Indah

27 Apr 2013 0 comments

membuat payudara indah
Dalam merawat payudara anda perlu lebih berhati-hati dibandingkan dengan perawatan tubuh lainnya. Hal tersebut disebabakan kulit penutup payudara lebih lembut dan nipis dibandingkan kulit bahagian tubuh wanita lainnya. Dan perlu diperhatikan juga bahagian puting susu, dimana pada bahagian tersebut kulitnya lebih lembut dan lebih peka lagi. Dan untuk membuat payudara menjadi indah, anda perlu merawatnya senantiasa.
Jika payudara tidak terlalu kotor kerana banyak aktivitas anda yang mengeluarkan keringat, hindarilah menggunakan sabun diarea tersebut, kerana beberapa jenis sabun dapat mengeringkan kulit disekitar payudara. Dan anda boleh menggunakan pelembab ringan atau minyak sweet almond setiap dua hari sekali jika puting susu terlihat pecah-pecah. Tambahkan juga beberapa titis minyak essensial seperti lavender, dan neroli untuk melembutkan sekaligus mengharumkan payudara anda.
Selain itu, anda juga boleh menghindari menggosok payudara dengan handuk yang kasar, kerana bila ada terlecet, boleh membuat puting susu terasa sakit dan pedih.
Tolong Dermakan Klik Nuffnang Anda Dibawah...Terimakasih

0 comments:

Catat Ulasan